Nog vijf weken te gaan! - Reisverslag uit Buinen, Nederland van Denise Scholten - WaarBenJij.nu Nog vijf weken te gaan! - Reisverslag uit Buinen, Nederland van Denise Scholten - WaarBenJij.nu

Nog vijf weken te gaan!

Door: Denise Scholten

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 Juli 2015 | Nederland, Buinen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Denise Scholten, ik woon in Buinen en ik ben 18 jaar. Ik zit op het Drenthe College in Assen en doe de opleiding onderwijsassistent, derde jaar niveau 4.

30 augustus ga ik vier maanden naar Curaçao om daar stage te lopen op een basisschool. Hier ga ik naar toe met nog 6 andere studenten uit Drenthe. De andere studenten gaan stage lopen in het Ziekenhuis en in de gehandicapten zorg.

In december kregen wij te horen dat wij zijn 7 zijn uitgekozen om naar Curaçao te gaan. Hier ging een vrij strenge selectie aan vooraf.

In januari hebben we in Meppel onze eerste kennismaking gehad, ook hebben we de studenten die naar Suriname gaan ontmoet. Wij hebben 6 bijeenkomsten gehad daar hebben we veel geregeld en besproken over wat we moesten doen en weten voor deze reis. Zoals de huisvesting, auto huren, stages, sollicitaties, visum, taalcursus, veiligheid, het leven daar, waar je mee te maken krijgt en wat de verschillen zijn met Nederland.

In Curaçao gaan wonen in Roxsha appartementen op het terrein van onze mentor mevrouw Maduro. Wij hebben haar op een bijeenkomst in Meppel ontmoet, daar heeft ze ons van alles verteld en de appartementen laten zien die we van haar gaan huren.

We zijn allemaal erg enthousiast!
Demi en Gerlin gaan stage lopen in het St. Elisabeth Hospital
Ben, Carien en Ingrid gaan stage lopen bij de SGR stichting
Anouk en ik gaan stage lopen op Klein College.

Ik heb er ontzettend veel zin in, ik ga vijf dagen in de week stage lopen in groep 1 en 2, dit word voor mij de eerste keer dat ik in de onderbouw ga stage lopen. Ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen Curaçao en Nederland.

Nog vijf weken te gaan en dan is het zo ver, het meeste is geregeld en ik kan niet wachten tot we gaan.

Om een beeld te krijgen van ons appartement en van mijn stage school, zie de link onderaan.

Bedankt voor het lezen van mijn eerste blog en wij zullen jullie op de hoogte houden.

https://www.facebook.com/roxsha.appartementencuracao
http://www.kleincollege.com/

Groetjes Denise.

  • 26 Juli 2015 - 15:27

    Tante Liesbeth:

    Hoi denise
    Het aftellen kan beginnen. Leuk dat je een nog bij gaat houden. Blijven we een beetje op de hoogte

    Gr liesbeth

  • 27 Juli 2015 - 00:43

    Grads:

    Veel plezier Denise. Maak er een mooie en leerzame tijd van.

    Geintje: Een dame die maduro heet? Klinkt als Madurodam

  • 27 Juli 2015 - 10:44

    Fam. Ottens:

    Hardstikke leuk ! 'k Ga je blogs met plezier lezen.....veel plezier en een leerzame tijd daar.....geniet ervan....kan niemand je meer afnemen !

  • 28 Juli 2015 - 10:35

    Romilda De Haan:

    Ik wens jullie heel veel plezier !!!
    Jullie huis ziet er mooi uit !

  • 24 Augustus 2015 - 10:32

    Drenthe College:

    Vanuit Drenthe College willen we jullie veel succes wensen met de laatste voorbereidingen.
    Superleuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen, en dat we dit kunnen delen met andere collega's en medestudenten.

    Veel plezier en succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 24 December 2015

Vier maanden Curaçao!

Landen bezocht: