Twee weken op Curaçao. - Reisverslag uit Buinen, Nederland van Denise Scholten - WaarBenJij.nu Twee weken op Curaçao. - Reisverslag uit Buinen, Nederland van Denise Scholten - WaarBenJij.nu

Twee weken op Curaçao.

Door: Denise Scholten en Ben Abel

Blijf op de hoogte en volg Denise

13 September 2015 | Nederland, Buinen

Bon tardi/goedemiddag,

Alweer twee weken op Curaçao het was even wennen maar inmiddels heeft iedereen zijn of haar plekje gevonden. De appartementen van Anneke (huurbaas) zijn erg netjes en bevallen ons allemaal erg goed. In de eerste week hebben we het eiland verkend en kennis gemaakt op onze stage's.

Ben, Carien en Ingrid hebben alle drie een stage die onder de stichting SGR valt. Ben zit op zorgboerderij de waarborg met als doelgroep verstandelijk gehandicapte cliënten.
Carien loopt stage in het savaanhuis, haar doelgroep zijn autistische jongeren. Carien gaat zich specialiseren in therapie met paarden.
Ingrid loopt stage in de hoofdlocatie in Emma stad. Haar doelgroep zijn ook verstandelijk/lichaamlijk beperkten.

Demi en Gerlin lopen stage het SEHOS ziekenhuis in Willemstad.
Demi loopt stage op de interne mannen en vrouwen afdeling
Gerlin liep de eerste paar dagen op de eerste hulp maar begint maandag op de chirurgische mannen. Dit is in verband met haar opdrachten.

Anouk en Denise lopen stage op het Klein College in Salinja.
Dit is een 'Nederlandse' basisschool en zij lopen allebei stage bij de kleuters.
Daarnaast gaan zij na hun stage huiswerk begeleiding geven aan Antilliaanse kinderen.

Iedereen heeft op zijn eigen stage al veel van de andere cultuur geleerd. Voor de een een grotere verandering dan de ander. Maar we hebben het allemaal heel leuk. De collega's op onze stage zijn erg vriendelijk echter communiceren zij onderling veel in het Papiaments. Hier lopen sommigen nog wel tegen aan. Daarvoor zijn we deze week begonnen met een cursus Papiaments die we twee keer in de week volgen.

De eerste week hadden wij allemaal nog vrij en hebben wij natuurlijk het eiland verkend. We hebben al een aantal ontzettend mooie stranden ontdekt. We zijn in het begin ook wel eens verdwaald omdat we de weg nog niet wisten, maar dat gaat inmiddels erg goed. Ook hebben we pech gehad toen we de eerste week aan de andere kant van het eiland stil stonden met een lege accu.

Vandaag zijn we naar het sea life acuarium geweest. Mooie dolfijnen shows gezien, haaien en flamingo's eten gegeven.

Demi, Gerlin, Anouk en Denise hebben zich ook opgegeven voor Zumba twee keer in de week met de plaatselijke bevolking, ze vinden het erg leuk en lekker sportief.

Wij genieten allemaal volop van dit leuke eiland. Leuke feesten lekkere cocktails en allemaal gezellige huisgenoten.

Groetjes en tot snel,

Denise en Ben

• 13 September 2015 - 23:52

R.Steenbergen:

Beste Denise,
    Hier in Noord-Barge is ook alles goed. Maar we komen er wel achter dat het hier een stuk kouder is dan bij jullie daar, in de tropen. Natuurlijk vinden oma en ik het fantastisch dat jullie het zo geweldig naar je zin hebben. Geniet er maar flink van, je hebt nu de kans.
    Je hebt een schitterend verhaal geschreven, maar we zitten eigenlijk ook nog te wachten op een stuk of wat foto's.
    We horen of zien wel weer iets van je, misschien skypen we nog wel eens weer.

Je opa.

• 14 September 2015 - 10:33

Drenthe College:

Dag allemaal,

Wat goed dat jullie allemaal al zo de juiste draai gevonden hebben! Bedankt voor de update en nog veel succes en plezier daar. En wij zijn het wel met Denise's opa eens over die foto's:-)

Groet uit Nederland!

• 14 September 2015 - 17:32

Petra Holstein:

leuk om jullie blog te volgen! Dit is een ervaring voor het leven voor jullie. Succes verder! Groet van een docent van DC ( orde & veiligheid, Assen)